وکیل بانکی تهران

بانک ها به عنوان موسسات و شرکت هایی که نیروی محرکه حرکت اقتصاد بوده. که یکی از وظایف اصلی ان اعطای تسهیلات به مردم می باشد. و دعاوی بانکی از جمله دعاوی فراوان در دادگستری می باشد و بر آن شدیم امروز توضیح در خصوص دعاوی بانکی و وظایف وکیل بانکی تهران ارائه نماییم با ما همراه باشید.

وکیل بانکی تهران کیست؟

وکیل بانکی شخصی است که پس از گذراندن مقطع کارشناسی و شرکت در ازمون وکالت و گذراندن دوران کار اموزی موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک دادگستری شده. و در حوزه بانکی و انواع دعاوی بانکی و بخصوص قوانین و مقررات بانکی مسلط بوده و توانایی تشخیص بهترین راه جهت استحقاق حقوق موکلین خود را داشه باشد.

دعاوی بانکی چه  دعاوی هستند؟

منظور از دعاوی بانکی این است که خواهان یا خوانده دعوا بانک بوده و متشکل از دعاوی متعددی می باشد. که اهم انها شرح ذیل می باشد.

1-مطالبه معوقات تسهیلات بانکی

مردم برای انجام امور مختلف که نیاز به نقدینگی دارند اقدام به اخذ تسهیلات( وام)از بانک ها می نمایند. که در قالب انواع قرارداد های بانکی این تسهیلات به مردم پرداخت می شود. و زمانی که تسهیلات گیرنده از پرداخت تسهیلات خودداری می ماید. بانک ها اقدام به طرح دعوای مطالبه معوقات تسهیلات بانکی می نمایند. که طریقه دفاع از این دعوا نیازمند تخصص و تجربه بوده و وکیل بانکی باید مسلط به قوانین و مقررات بانکی باشد.

وکیل بانکی با تجربه وکالت و مشاوره حقوقی در بانک سامان در کنار شما جهت احقاق حقتان می باشد.

2-تقاضای صدور حکم بطلان قرارداد تسهیلات بانکی

از جمله دعاوی بانکی که تسهیلات گیرندگان علیه بانک ها مطرح می نمایند تقاضای بطلان قرارداد های بانکی است که دلایل متعددی از جمله به دلیل

1- اعطای تسهیلات جدید جهت تسویه تسهیلات سابق.

2-تقدیم عقد رهن بر قرارداد اعطای تسهیلات که موجب بطلان عقد رهن میگردد.

3- سود قراردادی مازاد بر مصوبه شورای پول و اعتبار اعلامی از سوی بانک مرکزی و.. میتوان اشاره کرد.

3-تقاضای ابطال سود مازاد بر مصوبه شورای پول و اعتبار مذکور در قرارداد تسهیلات بانکی و استرداد وجوه دریافتی

شورای پول و اعتبار بانک مرکزی هر ساله اقدام به تعیین میزان سود بانک ها می نماید. ولیکن مشاهده می شود که بانک ها در قرارداد های تسهیلاتی خود بعضا سودی بیش از مصوبه شورای پول و اعتبار تعیین می نمایند. که این اقدام خلاف قانون است و باعث باطل شدن شرط مازاد و استرداد وجوه دریافتی از بانک ها می گردد.

4-تقاضای ابطال اجرائیه

بانک ها جهت اعطای تسهیلات اقدام به اخذ وثیقه رهنی از تسهیلات گیرنده مبادرت می نمایند که در زمان عدم پرداخت اقساط تسهیلات از محل سند رهنی طلب خود را تسویه نمایند ولیکن در مواردی اجرائیه صادره قوانین و مقررات رعایت نگردیده و در محاسبات سودی مازاد بر مصوبات شورای پول و اعتبار و مقررات بانک مرکزی اخذ شده است که این از اسباب ابطال اجرائیه در دادگاه میگردد

5-تقاضای ابطال مزایده

بانک ها پس از عدم پرداخت اقساط توسط تسهیلات گیرنده و تقاضای صدور اجرائیه برای سند رهنی ایشان و طی مراحل قانونی ملک مورد وثیقه را از طریق مزایده به فروش می رسانند که در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات انجام مزایده امکان ابطال ان در دادگاه فراهم می باشد.

6-عدم انجام تعهدات ارزی وارد کنندگان و صادر کنندگان

بانک ها به عنوان عامل بانک مرکزی جهت واگذاری و اعطای ارز به ایشان در نظام بانکی ایران نقش بازی میکنند و موظف هستند که نظارت داشته تا وارد کنندگان و صادر کنندگان که ارز را دریافت کرده اند به تعهدات خود مبنی بر واردات کالا به کشور (برای وارد کنندگان)و تزریق ارز صادراتی با سیستم بانکی کشور(توسط صادر کنندگان) عمل نمایند و در صورت عدم انجام تعهدات مشمول ماده 10 قانون تعزیرات حکومتی خواهد شد

جهت مطالعه مفصل در خصوی دعاوی ارزی به مقاله وکیل دعاوی ارزی مراجعه نمایید.

وظیفه وکیل بانکی تهران چیست؟

وکیل بانکی تهران به عنوان متخصص اول باید اشراف کامل به قوانین و مقررات حوزه بانکی داشته باشد و نسبت به انواع قرارداد های بانکی مسلط باشد. و سپس با بررسی دقیق خواسته موکل و دلایل و مدارک ایشان و تطبیق با زمان اخذ تسهیلات یا دریافت ارز بهترین استراتژی را برای موکل ترسیم نماید تا ایشان به بهترین نحو به حقوق حقه خود دست پیدا نمایند.

از وکیل بانکی تهران کجا مشاوره حقوقی اخذ کنیم؟

سعادت آباد -خیابان 25 – پلاک 89- طبقه سوم- واحد 5

شماره تماس جهت مشاوره با وکیل بانکی تهران

02188696597-09122097355